Vacatures
KGU daagt je uitKGU daagt je uit
KGU daagt je uitKGU daagt je uit

Bizarre bedrijfsuitjes

 

 

 

Werken heeft een belangrijk doel: brood op de plank. Maar het een ‘beetje’ leuk hebben op de werkvloer, is natuurlijk ook fijn. Werkgevers spelen hier vaak een belangrijke rol in. Zij zijn tenslotte in charge. Pauzes, flexibiliteit, arbeidsvoorwaarden… Natuurlijk wil je dat jouw medewerkers blij zijn met hun functie, collega’s, werkzaamheden en met jou als ‘baas’. Tip van KGU Recruitment: organiseer één of twee keer per jaar een tof bedrijfsuitje! Maar… Maak het niet te gek 🙂

 

Het nut van een bedrijfsuitje

Eén woord: teambuilding! Uit onderzoek van de Nationale Vacaturebank blijkt dat bijna de helft (47%) van alle werknemers aangeeft nooit een bedrijfsuitje te hebben. Oei, dan sla je als werkgever toch echt de plank mis. Een bedrijfsuitje is namelijk niet alleen op het moment zelf leuk, maar verbetert vaak ook de teamspirit. Werknemers zien een bedrijfsuitje als een blijk van waardering en voelen zich hierdoor ‘gezien’. Dit vergroot de betrokkenheid van werknemer richting het bedrijf en de baas. Win-win!

 

Uniek of bizar?

De lijn is dun. Natuurlijk moet een bedrijfsuitje ‘anders dan anders’ zijn. Als communicatiebureau ga je bijvoorbeeld geen workshop tekstschrijven volgen (wel als educatieve cursus, niet als gezellig uitje). Maar sommige bedrijven kunnen dat out of the box denken overdrijven. Welke type bedrijfsuitje je als werkgever moet vermijden? Eigenlijk alles waarbij de kleren uit moeten/verruild moeten worden voor een andere outfit. Over het algemeen worden dat soort uitjes niet door iedereen gewaardeerd. Denk aan een dagje naar de sauna, mudraces, paaldansen en strippoker (jep, het gebeurt). Maar het kan tegenwoordig nog veel gekker. Ziehier onze persoonlijke top 5 van meest bizarre bedrijfsuitjes:

  1. Linedancing
  2. Lachsessies
  3. Koe-knuffelen
  4. Cursus ‘tenenlezen’
  5. Lego-bouwbijeenkomsten

Wat dan wel?

Maar… Wat moet je dan? Geen paniek, er zijn nog veel alternatieven. Uit het eerder genoemde onderzoek van de Nationale Vacaturebank is naar voren gekomen over welk type bedrijfsuitjes werknemers het meest enthousiast zijn. Ziehier de top 5:

  1. Sportief – met de kleren aan 😉 (27%)
  2. Uit eten (21%)
  3. Creatieve workshop (13%)
  4. Ouderwetse activiteit zoals bowlen (10%)
  5. Maatschappelijk verantwoorde activiteit (4%)

Om wat concrete tips te geven; ook het team van KGU Recruitment organiseert geregeld een leuk bedrijfsuitje. Van een standaard luxe kerstdiner, een workshop cocktails maken en een bezoek aan Holland Casino’s incl. pokerworkshop (nee, geen strippoker) tot een compleet weekendje Scheveningen. En wat dacht je van ons bezoek aan de Vrienden van Amstel, de meerdere ontsnappingspogingen uit escaperooms en een boottocht door de Amsterdamse grachten gevolgd door een rondleiding op de Wallen. Zo kunnen we nog wel even doorgaan!

 

Dus, wat ga jij als werkgever dit jaar organiseren? Of wil je misschien eerst het team uitbreiden voordat je de bowlingbaan betreedt? Kijk dan wat KGU Recruitment voor jou als werkgever kan betekenen. Ook wanneer het zweet je spontaan uitbreekt als je denkt aan een ‘leuk’ uitje met je huidige collega’s, kun je bij ons terecht.

 


maart 2020