Deze week is het alweer 5 jaar geleden dat Dominique a.k.a. Do het team van KGU Recruitment kwam versterken. Als vrolijke vraagbaak staat ze al vanaf het begin klaar voor onze relaties en kandidaten. En hoewel ze in haar eerste dienstjaar al haar ontslagbrief indiende bij Anthony, is ze gelukkig nog steeds de vaste rots in onze recruitment branding. Hoe dat zo is gegaan? Dominique vertelt je in deze blog (bijna 😊) alle bijzondere details over haar 5 jarig jubileum in ons volgens haar super gezellige team!
“In mei 2016 begon ik bij KGU Recruitment en in december dat jaar zijn we naar Enschede verhuisd waar ik oorspronkelijk vandaan kom. Toen ik mijn ontslagbrief inleverde bij Anthony, zei hij: ‘Blijf gewoon bij ons werken, daar geven wij wel een creatieve draai aan en kijken wij of dit voor beide partijen werkbaar is en zo niet, dan kan je altijd nog “ontslag” nemen.’ Ik wilde ook helemaal niet weg bij KGU en ik ben er blij mee dat ik dat vertrouwen kreeg van Anthony”, vertelt Dominique. “Sindsdien werk ik 1 dag op kantoor in Hilversum en de rest vanuit huis. Dus ruim voor corona ben ik al begonnen met grotendeels thuiswerken, wat heel goed werkt: zowel zakelijk als privé 😊.”
Dominique is een erg fijn en deskundig mens!
Mijn hoge verwachtingen worden door Dominique altijd op een zeer professionele manier beantwoord.
Zij is snel, transparant en heel prettig in de omgang! Samengevat, fijn om (nog lange tijd) mee samen te werken!
– Helma, Corporate Recruiter, TABS Holland N.V.
“In mijn vorige werk schakelde ik als bedrijfsleidster met onze recruiter om mensen aan te nemen voor in de winkel. Dat vond ik altijd heel erg leuk en ik ben blind gaan solliciteren bij KGU. Oud collega Maaike zag in eerste instantie een mooie allround functie voor mij bij een relatie van KGU, maar ik wilde juist specifiek de recruitment in gaf ik aan. Hoewel zij zelf eigenlijk geen vacature hadden, nodigde Maaike en Anthony mij toch uit op gesprek. Er was gelijk een klik want de volgende dag belde Anthony dat hij me graag in het team wilde hebben!”, blikt Dominique terug. “Ik kreeg al heel snel de kans om ook zelf met klanten te werken wat ik nog steeds het liefst doe. Inmiddels noemt een vaste klant mij ook Do. Dat vind ik ook altijd heel erg leuk.”
Dominique en ik kennen elkaar bijna vanaf haar start bij KGU.
Dankzij haar vasthoudendheid, zorgvuldigheid, relatiebeheer heeft ze voor mij
een geweldige positie geregeld bij mijn huidige werkgever SilverFit. Nu heden ten dage
zijn de rollen omgedraaid. De vacatures die onze organisatie heeft, zet ik met een gerust hart uit bij Dominique.
Wetende dat er een geschikte kandidaat gevonden wordt die goed past bij onze organisatie en behoeften.
Met een minimaal afbreukrisico. Dominique verstaat haar vak als geen ander!”
– Chantal, HR Manager, SilverFit BV
“Bij KGU bedienen wij onze relaties van A tot Z. Ik heb zelf het contact met hun en krijg van hen het vertrouwen om voor hun de juiste kandidaat te vinden. Dat is anders dan bij de grote spelers waar consultants en accountmanagers deze taken verdelen. Dit persoonlijke contact met relaties en kandidaten is voor mij ook echt de reden dat ik het werk nog steeds zo leuk vind. Het proactief meedenken en inspelen op de wensen.”
“In het begin heb ik veel opgestoken van m.n. Maaike en Anthony als seniors binnen het KGU team. In eerste instantie ben je veel meer bezig met matches. Komt een cv overeen? Na een tijdje doe je meer mensenkennis op, leer je de bedrijven beter kennen en durf je ook die kandidaat voor te leggen die niet het perfecte cv heeft, maar wel de perfecte kandidaat is voor de betreffende relatie. Ik heb ook weleens een kandidaat voorgesteld bij een relatie die op dat moment geen vacatures hadden openstaan. Gewoon een goed gesprek, goed cv, goed verhaal… Voor deze kandidaat is er toen een plekje gerecreëerd en hij werkt daar nog steeds.”
Dominique is voor mij:
Een grote lach! Twentse nuchterheid! Wikkelkoek! Iemand die levert! Gezellig! Een topper!
Bedankt voor de samenwerking Dominique en op naar de volgende 5 jaar!
– Robbert, Corporate Recruiter, Facilicom / Trigion
In de 5 jaar dat Dominique bij KGU werkt, is er veel gebeurd. Nieuwe collega’s, verwelkomen van mooie klanten, gave vacatures ingevuld, de viering van ons 50 jarig bestaan, de samenwerking met GJ Personeelsdiensten, vele borrels, etentjes en uitjes en natuurlijk het pittige coronajaar in 2020 (wat nog steeds merkbaar is). Dominique: “Ons 50 jarig jubileum in 2019 was ons beste jaar, waarbij we per persoon soms wel 15 vacatures tegelijk moesten invullen. Vorig jaar bij de eerste corona-lockdown werden bijna alle vacatures direct teruggetrokken door werkgevers, waardoor diverse bureaus het erg moeilijk hadden of omvielen. Wij zijn blijven staan – mede dankzij onze trouwe relaties en een gedreven team – maar het was zeker niet mijn leukste jaar bij KGU. Gelukkig zien we nu wel dat als bedrijven het vertrouwen hebben in hun eigen voortbestaan, zij ook direct weer hun vertrouwen in ons laten zien. Diverse kleine en grote relaties zijn weer terug, maar nog wel veel met tijdelijke vacatures en kritischere eisen.”
Ik werk al jaren samen met Dominique. Zij werkt anders dan anderen: zij specialiseert niet in een bepaald type mensen, maar zij specialiseert in mij en mijn bedrijf; in wat ik nodig heb. Op een prettige, professionele (en niet onbelangrijk: gezellige!) manier praten we over de werkzaamheden en geven samen vorm aan de vacature, waar zij dan echt gericht naar op zoek gaat,
met duidelijk ook voor de cultuur van de organisatie. Ik heb via Dominique al veel talentvolle nieuwe medewerkers mogen verwelkomen. Zoals je weet ben ik recent gestart bij Tech Bakery en ik hoop daarvoor weer samen met jou op zoek te gaan naar nieuw talent.
– Maaike, Directeur, Tech Bakery
“Het fijnste bij KGU vind ik dat we een leuk hecht team zijn. Niet te groot, niet te klein. Dat maakt het altijd heel gezellig. Ik zit samen met Anthony nu het langst bij KGU en gelukkig is ook Kelly weer terug na een kort uitstapje. Met Anthony heb ik gewoon een goede klik. We zijn heel oprecht en eerlijk, en weten wat we aan elkaar hebben.” Ons gezellige KGU team is voor Dominique o.a. een reden dat zij haar droombaan heeft en gezellig is het bij ons zeker! Dominique: “We zijn een echt gezelligheidsbedrijf. Als iets gevierd kan worden, doen we dat. In 2019 bijvoorbeeld zijn mijn man en ik getrouwd en hebben we het hele KGU team uitgenodigd. Ze kwamen allemaal vanuit ’t Gooi naar Denekamp in Overijssel voor een echte Twentse bruiloft waar de gin-tonic rijkelijk heeft gevloeid! Wat wel even wennen was… ik heb volledig de naam van mijn man overgenomen. Toen ik na de bruiloft weer aan het werk ging, was het dus geen Hendriks meer, maar Dominique Duringhof.”
Anthony, Commercieel & Operationeel Manager, KGU Recruitment:
Poeh…5 jaar alweer 😊 Dominique wist wat ze wilde: de recruitment in! Zonder ervaring bij KGU gestart, maar met de juiste motivatie, instelling en gedrevenheid pakte zij de werkzaamheden aan zowel klant- als kandidaat kant onwijs snel, goed en professioneel op. Dit gecombineerd met haar commerciële instelling, eerlijkheid, enthousiasme en betrokkenheid, maakte Dominique al snel een belangrijke schakel binnen ons team en voor mij als manager. En ja, dan moet je af en toe gek doen, ook als iemand naar de andere kant van het land verhuisd 😊 Ondanks m.n. werkend vanuit huis en contact op afstand, heeft Dominique zich de afgelopen jaren op recruitmentgebied ontwikkelt tot een volwaardig gesprekspartner voor onze relaties en kandidaten…iets wat ik onwijs knap vind! Naast taart, bloemen en zodra het weer kan (en dat is hopelijk bijna) een lekker etentje, is Dominique als “cadeautje” voor haar 5 jarig jubileum recent gestart met de HBO Associate Degree Human Resource Management, zodat zij zich nog verder kan ontwikkelen en van nog grotere waarde kan zijn voor KGU, onze relaties en kandidaten. Dominique a.k.a. Kuukster…dank je wel voor je inzet, gezelligheid, eerlijkheid en mooie successen de afgelopen 5 jaar! Namens iedereen bij KGU en GJ: van harte met je jubileum, proost en op naar de volgende 5 mooie jaren 😊
mei 2021