In de zomer van 2014 kwam Kelly Koelstra a.k.a. Koely als jonge spontane meid het bureau van KGU Recruitment binnenlopen op zoek naar een baan. De vonk sloeg gelijk over en na een succesvolle tijdelijke job via KGU, zat zij al snel bij ons op haar plek. Na een periode buiten de deur kijken, is zij sinds begin 2020 weer helemaal terug op het vertrouwde KGU nest. Alles bij elkaar opgeteld werkt Kelly deze maand alweer ruim 5 jaar bij ons. Daar zijn wij natuurlijk heel erg blij mee en zij – zoals je in deze blog kunt lezen – zelf ook! 🙂
Een vroege vogel
Kelly’s carrière begon al vroeg. Direct na het behalen van haar secretariële opleiding bleef ze nog een tijdje werken bij haar stagebedrijf. Kelly: “Ik ben bewust op jonge leeftijd al begonnen met fulltime werken. Werken lag mij gewoon beter dan studeren en uiteindelijk maakt het ook helemaal niet uit hoe of op welke manier je jezelf ontwikkelt en hogerop werkt, zolang je er maar voor de volle 100% voor gaat. Na een leerzame periode bij mijn toenmalige stagebedrijf werd het tijd voor een nieuwe uitdaging en tipte mijn moeder me om bij een aantal uitzendbureaus in Hilversum langs te gaan. Toen ik bij KGU Recruitment binnenliep, werd ik gelijk heel warm en hartelijk ontvangen en ik voelde mij gelijk op m’n gemak, alsof ik toen al deel uitmaakte van het team. Het leuke was dat ik vrij snel daarna via KGU in de tijdelijke rol van Office Assistant bij een producent van hoogwaardige slaapsystemen terecht ben gekomen.” Een paar maanden later vroegen Anthony en de toenmalig senior sales recruiter Maaike haar voor een baan bij KGU zelf. “Daar hoefde ik niet lang over na te denken, want na mijn positieve ervaring met/bij KGU wist ik binnen een seconde dat ik niets liever wilde dan daar werken!” vertelt Kelly blij.
“Kelly voor ons als organisatie en mij: altijd vrolijk, betrokken, meedenkend, snel, levert kwaliteit en
komt afspraken ook echt na. Echt fijn dat ze weer terug is bij KGU Recruitment
en nu blijven hè! 🙂”
– Anita, HR Adviseur, BN International
Van junior naar vraagbraak
In november 2014 kwam Kelly bij KGU Recruitment in dienst. Toen pas 19 jaar. Kelly: “Alles wat bij het uitzend-/recruitmentvak komt kijken was natuurlijk nieuw voor mij en ik moest alles nog leren! Er kwam ontzettend veel op mij af, maar dit zag ik puur als een uitdaging. Het begon onder andere met het vervangen van de geprinte vacatures die in die tijd nog voor de ramen hingen. Ook mocht ik een stukje salarisadministratie en contractbeheer doen. Daarnaast deed ik ook recruitmentwerk voor productie-, magazijn- en callcenterfuncties. Verder hielp ik uitzendkrachten die vragen hadden over bijvoorbeeld hun loonstrook of vakantiedagen en bezocht ik samen met collega’s regelmatig klanten op locatie.” Kelly ontwikkelde zich van assistent naar een volwaardige recruiter en contactpersoon voor zowel relaties, externe medewerkers als collega’s. Zo groeide ze in korte tijd uit tot de vraagbaak die ze nu is. Kelly: “In het begin kon ik niet vaak zelfstandig ergens antwoord op geven. Maar ik werkte me snel op, waardoor alle vragen bij mij terechtkwamen en ik inmiddels ook verantwoordelijk ben voor mijn ‘eigen’ klanten en de hogere vacatures.”
“Ik ervaar de samenwerking met KGU en Kelly als zeer prettig.
Kelly is kundig en weet al jaren de juiste kandidaten voor ons te vinden.
Ons contact mag dan zakelijk zijn, maar het voelt heel persoonlijk.
Ik waardeer de no-nonsense mentaliteit, de persoonlijke benadering en de humor.
Niet lullen, maar poetsen is zeker niet alleen van toepassing op onze kandidaat profielen.
Kelly, bedankt voor de samenwerking tot zover en blijf
vooral lekker zitten waar je zit!”
– Monique, HR Adviseur, Chrysal International
Kneepjes van het vak
“Het mooie is dat je bij KGU echt alle kneepjes van het vak leert en je er daarna je eigen draai aan mag geven. Van Anthony leerde ik korte lijntjes houden, snel communiceren/schakelen, kwaliteit boven kwantiteit en doorgaan waar anderen stoppen. Ik ben heel blij dat hij mij dat op die manier geleerd heeft. Dat is wat werkt en is ook de kracht van KGU,” vertelt Kelly. In haar 5 jaar bij KGU maakte Kelly diverse collega’s mee. Zoals bijvoorbeeld interim en senior recruiter Daniëlle waar ze erg veel van leerde op recruitmentvlak en Lisanne die haar in het begin veel heeft geleerd over met name de administratieve processen. Dat Kelly zich graag ontwikkelt is duidelijk te merken. Zo werkte ze met Nicole van VoorTekst samen om onze vacatureteksten naar een hoger niveau te tillen en Kelly verdiepte zich in gesprekstechnieken om nog betere intakes te doen. Ook heeft Kelly intussen tonnen aan ervaring op het gebied van de flexbranche. Kelly: “En met mijn verse SEU-opleiding weet ik nu echt weer alles over de gewijzigde wet- en regelgeving, cao’s, driehoeksverhoudingen, arbeidsongeschiktheid, AVG etc.”
Onwijs leuke klanten
“Ik houd ervan om zelfstandig te schakelen en te werken met kandidaten en klanten van verschillende niveaus. Ik vind eigenlijk alle klanten met wie wij samen werken onwijs leuk. Keune Haircosmetics is bijvoorbeeld een hele toffe klant, Chrysal ook, Renewi, BN International, Electr0-Watt, Volkswagen Pon Financial Services en HelloFlex Group waar ik tussentijds heb gewerkt is ook een klant van ons geworden,” zo kan Kelly nog wel even doorgaan met het opnoemen van favoriete klanten (maar haar kennende komt daar dus geen eind aan, dus we grijpen hier even in 🙂 ).
“Wat boft KGU met deze topper die al 5 jaar in hun midden is!
Bij Kelly lijkt het vinden van de juiste kandidaat heel makkelijk.
Ze is een uitstekende gesprekspartner die weet wat er speelt.
Gefeliciteerd met dit mooie jubileum en nog vele succesvolle jaren samen gewenst!”
– Yvonne, HR Manager, Hocras
Enerverende tijden
“Toen ik bij KGU kwam werken, was het een nog wat ‘oldskool’ uitzendbureau. Wij waren toen net begonnen met het inrichten van nieuwe recruitmentsoftware waar we tot op de dag van vandaag gebruik van maken, namelijk Carerix. Daarnaast werd de backoffice uitbesteed aan Next Payroll (wat inmiddels overgenomen is door Pay for People). Voor de nieuwe huisstijl hebben we met alle medewerkers en een aantal relaties een brainstormavond gehouden, waar de kleuren en kernwaarden uitkwamen. De presentatie van onze nieuwe huisstijl vierden we daarna met al onze relaties in Dierenpark Amersfoort. Superleuk! Later werd ook het pand verbouwd. Als team werden we tijdelijk in een extern verzamelpand ondergebracht en hebben we allemaal geholpen met spullen verhuizen. Dat heeft ons nog weer dichter bij elkaar gebracht.” De opening was een feestje waard. Kelly: “De opening van het vernieuwde pand vierden we met tapas (en een tap 🙂 ) op ons kantoor. Gezellig biertjes en wijntjes drinken, een hapje eten op het dakterras en daarna gingen we met een aantal klanten, collega’s en relaties naar Hilversum Alive, waar wij in die jaren altijd sponsor van waren.”
Kelly maakte een hoop ontwikkelingen mee in haar tijd bij KGU. Ook bij terugkomst na haar tussentijdse ‘break’ was er een en ander veranderd bij ons bureau. Kelly: “Toen ik terugkwam had KGU een nieuwe eigenaar, GJ Personeelsdiensten. En een maand nadat ik terug was begon corona en zat ik vaak alleen op kantoor. Omdat ik liever op kantoor werk dan thuis, terwijl de rest van de collega’s grotendeels thuiswerken. Gelukkig komen de vacatures intussen weer van alle kanten binnenstromen, weten trouwe klanten KGU weer en nog steeds te vinden en is het allemaal weer wat normaler, maar nu de kandidaten nog! Een krappe arbeidsmarkt zoals het afgelopen half jaar, heb ik persoonlijk nog nooit meegemaakt, maar dat maakt de uitdaging des te groter.”
“Het is ontzettend fijn om met Kelly samen te mogen werken.
Altijd vrolijk, erg professioneel en een echte topper in het vinden
van de juiste match. Onwijs bedankt voor de afgelopen 5 jaar! En op naar de volgende …!”
– Robert, Groeps-/Teamleider Productie, Electro-Watt
Geintjes en gezelligheid
De coronatijd was/is voor ons allemaal een gekke ervaring in ons team waar gezelligheid normaal altijd de boventoon voert. Kelly herinnert zich heel wat memorabele teamfeestjes en jolige momenten met collega’s. “Het leukste vond ik ons kerst/sinterklaasdiner in een heel chic restaurant… wat natuurlijk hilarisch werd toen Sinterklaas met zijn beschonken hulppieten ons allemaal persoonlijk ging toespreken. Ook op kantoor halen we trouwens heel veel geintjes uit. En dan kun je opeens een dweil op je hoofd krijgen, die per ongeluk tóch nat bleek te zijn! 🙂 Lacht Kelly als ze zich de grap met Anthony herinnert. En zo kan zij nog wel even doorgaan: workshop cocktails maken (en drinken), escaperoom, casino workshop, striptease op kantoor voor Anthony zijn verjaardag, optreden van en borrels drinken met Dries & Dave Roelvink, borrels en vuurwerk op het dakterras, Hilversum Alive, kantoor vol met Tena Lady’s voor Kirsten haar 40ste verjaardag, etc. etc. 🙂 “We zitten met name hard te werken, maar dat wisselen we af met spontane grapjes en leuke feestjes. Ook met klanten en kandidaten is het niet alleen maar serieus en dat maakt het werk extra leuk.”
Nog steeds op haar plek
“Het warme gevoel wat ik gelijk had toen ik de eerste keer bij KGU binnenkwam, ondervind ik nog steeds. Ik voel me thuis in het team en die spontane mentaliteit past goed bij me. Ook het werkproces vind ik heel erg leuk. Kandidaten werven en voorstellen aan klanten en dat daar dan iets moois uitkomt. Ook ben ik met plezier de vraagbaak voor klanten, collega’s en medewerkers als ‘chef ingewikkelde zaken’ zoals ze me soms voor de grap noemen.” Kortom, Kelly zit helemaal op haar plek bij KGU Recruitment…op naar de volgende 5 succesvolle, gezellige en mooie jaren!
Anthony, Commercieel & Operationeel Manager, KGU Recruitment:
“Poeh…in totaal ruim 5 jaar alweer 🙂 . Wat ben ik trots op jou Kelly a.k.a. Koely, a.k.a. (Bouw)Maat en nog heel veel meer a.k.a.’s. Wat heb jij je de afgelopen jaren op zowel persoonlijk als zakelijk vlak onwijs ontwikkeld! Van een best onzeker meisje zonder ervaring, naar de jonge (beetje volwassen 🙂 ) vrouw en volwaardig recruiter, vraagbaak en adviseur voor onze relaties, kandidaten, medewerkers en collega’s die je nu bent! Zonder ervaring bij KGU gestart, maar met de juiste motivatie, flexibiliteit, leergierigheid en dit gecombineerd met open-/eerlijkheid (soms te eerlijk 🙂 ), enthousiasme en betrokkenheid, maakte Kelly al snel een belangrijke schakel binnen ons team en voor mij als manager. Oh…en wat ben ik blij dat je weer terug bent en geloof mij, ik niet alleen! En ondanks gestart in de niet al te leuke coronaperiode, heb je in de afgelopen ruim 1,5 jaar weer hele mooie resultaten neergezet, klanten naar je toegetrokken en verdere stappen gezet in je ontwikkeling! Kelly…dank je wel voor je inzet, gezelligheid, oprechtheid en de onwijs leuke momenten de afgelopen ruim 5 jaar! Namens iedereen bij KGU en GJ: van harte met je jubileum, proost en op naar de volgende 5 mooie, fun en succesvolle jaren!
november 2021